Kamis, 10 Desember 2015

Khasiat dan Manfaat Jelly Gamat Gold G

Penyelidikan Manfaat Jelly Gamat Asli  Dr. Mitchell Kurk Bioperubatan revitalisasi Center, New York, Amerika Syarikat, menunjukkan gamat berkesan meningkatkan kesihatan fizikal 70% daripada pesakit artritis kerana penyakit gout. Ini adalah disebabkan oleh Glucosamine merangsang badan untuk merembeskan cecair sinovial untuk pelinciran sendi. Menurut Dr. Zen Djaja MD, seorang doktor di Malang, Jawa Timur, ahli keluarga haiwan Holothuriidae asid lemak 12-MTA alias metthyltetradecanoic asid. (Poster, Jumaat, 10 Oktober, 2008 7:14:12)

Mengenai Khasiat Jelly Gamat Asli timun laut adalah tahap kolesterol kuat yang dibuktikan oleh Hsi-Hsien Liu. Penyelidik Kebangsaan Chung Hsing University, Taiwan, telah menyelidik kesan lemak pengurangan alias hypolipidemic kerana kompaun glikosaminoglikan. Sebatian yang terkandung dalam Metriatyla scabra gamat. Gamat GAGs glikosaminoglikan alias heksosamin berasid dan heksuronat. Eksperimen berikutnya dijalankan ke atas tikus Winstar berat 5 g, 10 g, 15 g dan 20 g. Tikus telah diberi 1% kolesterol selama 6 minggu supaya jumlah kolesterol, LDL, dan peningkatan berat hati. (Poster, Jumaat 1 Februari, 2008 15:44:25)

Prof. Madya DR. Hassan Yaacob dan satu pasukan dari Universiti Kebangsaan Malaysia selama 7 tahun telah menjalankan penyelidikan mengenai keberkesanan gamat ekstrak. Penyelidikan berterusan dengan kerjasama Universiti Kyoto dan Universiti Nihon, Tokyo. Gamat telah terbukti banyak manfaat kesihatan. Penemuan itu telah dipatenkan di FDA dengan No FKY2102

Tidak ada komentar:

Posting Komentar